تکواندو قهرمانی جهان| دختران نونهال ایران قهرمان و پسران دوم شدند/ محمدیان بهترین سرمربی شد

22:07 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۱۵۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تیم تکواندو نونهالان دختر ایران قهرمان و پسران نایب قهرمان جهان شدند و سرمربی تیم ملی دختران کشورمان به عنوان بهترین مربی مسابقات معرفی شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که پنجشنبه(۶ مرداد ماه) با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شده بود، عصر امروز (یکشنبه ۹ مرداد ماه) با قهرمانی شیردختران ایرانی به پایان رسید.

تیم تکواندو نونهالان ایران در گروه دختران که با ۶ تکواندوکار راهی صوفیه شده بود با کسب 6 مدال، شامل 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی دنیا ایستاد.

تایلند، کره جنوبی، آذربایجان و ازبکستان هم به ترتیب عناوین بعدی را به کسب کردند.

در بخش پسران هم تیم تکواندو کره جنوبی با کسب 4 طلا و 4 نقره قهرمان شد، نونهالان کشورمان که با ۷ تکواندوکار در این دوره حضور داشتند، با 2 طلا و یک نقره نایب قهرمان و مکزیک سوم شد. همچنین جمهوری آذربایجان و تایلند چهارم شدند.

باران جمال‌لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری و حنا زرین کمر 4 نشان طلا، پرنیان ساکی یک مدال نقره و فاطمه باقرزاده هم یک مدال برنز کسب کردند که تیم۶ نفره دختران با شش مدال به کار خود پایان دهد.

در بخش پسران هم رادین زینالی و محمد مهدی سعادتی 2 مدال طلا و محمد عرفان زارع هم یک نشان نقره کسب کردند. آرش ضامنی، امیرحسین ولی محمدی و آردین نجفی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

هدایت تیم ملی در بخش دختران برعهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی، لیلا خزایی و پروین کشاورز به عنوان مربی است. محمدیان به عنوان بهترین مربی این دوره از مسابقات معرفی شد.

در بخش پسران نیز حسینعلی نعیمی سرمربی، حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور همکاران او هستند.

گفتنی است، دوره قبل در سال ۲۰۱۹ این رقابت‌ها در ازبکستان، تیم دختران ایران با ترکیب کامل 10 تکواندوکار و کسب 6 طلا و یک نقره قهرمان شد و تیم 10 نفره پسران نیز 1 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز در مکان دوم ایستاد.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *